Activitat 8: Doc pàg 43

viernes, 19 de febrero de 2010
Veritat, realitat , concordança.

1-Afegeix un Títol:

La concepció de veritat , realitat i la concordança segons Heidegger.

2-Idees principals del text.

La veritat es allò que fa cert el que és cert , la realitat es tot allò que es cert es a dir la veritat pura i real , la concordança es quan la frase o cosa que volem estudiar té lògica es a dir si estem parlant d’atletisme no parlar de música.

3-Posa un exemple , com a mínim de confusió freqüent entre aparença i veritat.

Quan una persona que saps que sol dir mentides et diu una cosa , tu penses que es veritat però potser només ho sembla i pot haver confusions , la persona pot anar amb bona intenció però si prèviament ha mentit hi dubtaràs.

4-Quan diem que una cosa és verdadera? Posa dos exemples diferents dels que apareixen en el text.

Quan es real i certa es a dir quan sabem que existeix o que la frase o objecte es real i no una cosa falsa . Per exemple un anell a simple vista si no som experts no sabem si es verdader , perfectament pot ser una copia molt bona . Un text d’Internet sobre per exemple historia tu te’n refies però pot ser mentida ja que no saps sempre qui ho ha escrit.

5-Quan diem que una proposició és certa? Posa’n dos exemples i un contrari.

Quan té suficients fonaments per saber que es complirà i que es farà realitat. Exemples: Jo puc tenir la intenció d’anar al cinema i no anar , jo puc tenir la proposició de fer una carrera i no fer-la.

6-Biofrafia de Martin Heidegger.

Martin Heidegger va ser un filòsof alemany nascut l’any 1889 y va morir l’any 1976 , tenia vocació religiosa però la seva salut delicada el va obligar a renunciar-hi i dedicar-se a l’estudi , va estudiar teologia i posteriorment filosofia , més tard va ser professor d’universitat. Influït per Aristòtil i la obra de Brentà , va començar a oferir nous punts de vista de la filosofia tradicional i es va centrar en l’estudi de l’esser com nou punt de vista. Va ser deixeble de Husserl el qual li va ensenyar les bases de la fenomenologia .

0 comentarios:

Publicar un comentario